Re: [Linux-ag] Network Problemi

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Wed 09 Feb 2005 - 10:36:11 EET

Sinan Kinik wrote:

> Merhabalar;
>
> Benim şöyle bir problemim var suse 8.0 bir makinam var. Konfigürasyonu
> Celeron 2.4 cpu 1 Gb Ram sis chipsetli msi mb ethernet, ses, video
> onboard. Suse 8.0 kurulumunu yaptıktan sonra networke hiç
> bağlanamadım. açılışta servisleri çalıştırırken etho 'failed' diyor.
> Ethernet kartıda sis 900(O.B.). Ethernet kartını görüyor sis 900
> olarak fakat dediğim gibi networke hiç bağlanamadım. Ne yapmamı
> önerirsiniz.

lspci ve lsmod ile karti ve modulunun yuklu olup olmadigini kontrol
etmeyi deyebilirsiniz. sis900 icin modul yuklenmis mi? /etc/modules.conf
da eth0 icin ne diyor?
modprobe ile ilgili modulu yuklemeyi deneyin.
ifconfig eth0 ip_adresi
gibi el ile ip vermeyi deneyin.

bu islemler sirasinda karsilastiginiz hatayi yada hatalari ya google a
yazip aratin yada buraya bildirin. hatanin ne oldugunu anlamak lazim ki
cozume yonelik mantik yurutebilelim.

iyi calismalar.