Re: [Linux-ag] linux cluster kullanın dediler, ama nasil?

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 11:32:11 EEST

Merhaba,

Bir sunucu kümesi (server cluster) üzerinde çalışacak, hayati öneme
sahip (mission critical) bir uygulama kurmak, bilişimin en zor ve
incelikli işlerinden biridir. Kesinlikle işinin ehli kişilerin yapması
gerekir. En ufak bir hatayı affetmez.

Sorunuzu soruş tarzınız, soruların genelliği, bende, birkaç email ile
yönlendirerek, bu işin altından alnınızın akıyla çıkabilecek düzeyde
olmadığınızı düşündürdü. Bence bu konuyu, kendi içinizde çözmek yerine,
düzgün bir yerden destek alın, profesyonel birine işi teslim edin.

Yanlış anlaşılmasın, ben kendim bunu üstlenecek düzeyde değilim, böyle
bir firmada da çalışmıyorum, burada firma adı falan da vermem, ama,
bahsettiğiniz düzeyde 16,000 kullanıcısı olan, yük dengeleme yapılacak,
hayati öneme sahip uygulamaların çocuk oyuncağı olmadığını, en ufak
hatanın yüksek maliyeti olacağını belirtmek istedim. Özellikle
veritabanını yük dengelemeye uygun şekilde kurmak çok ciddi bir iştir.

En azından, en ufak bir hata olsa, gecenin 3'ünde bile müdahale etmekle
sorumlu bir personelinizin olması, ve bunu üstlenebilecek bilgi beceri
düzeyinde olması gerekir. Son fiyat listelerine baktığımda, paket
çözümlerin destek maliyeti, nitelikli bir elemanın yıllık maaşından çok
daha düşüktü.

Ben olsam, Redhat Advanced Server (AS) temelli, bu düzeyde sunucularda
iyi denenmiş bir çözüm alırdım.

Yine de, cluster'lar, yük dengeleme, veritabanları ile ilgili birkaç
adresi incelemenizi tavsiye ederim. En azından, alacağınız hizmeti
bilinçli alın:

Linux'da temel kümeleme, yük dengeleme ile ilgili temel kavramları
projeleri özetleyen, ilgili linkleri veren bir makale:

http://freshmeat.net/articles/view/458/

Oracle veritabanı performansında, linux ve sun sistemlerin bir
karşılaştırması:

http://www.dbazine.com/olc/olc-articles/ault8

Pratik kümeleme kurulumu için, knoppix temelli bir dağıtım:

http://bofh.be/clusterknoppix/

İşin veritabanı kısmı en karışık kısmı. Veritabanı anında değiştiği
için, kümenin bütün sunucularında süreki güncellenmesi gerekiyor.
Postgresql için bir takım replikasyon çözümleri olduğunu duymuştum, ama
detayları bilmiyorum.

Bence, bu alanda oracle'a rakip olabilecek iki açık kaynak veritabanı,
postgresql ile firebird olabilir.

http://firebird.sourceforge.net

http://postgresql.org/

Tabi en önemlisi, uygulamanın, kullanıcıların yoğunluğu, işin niteliği.
Basit bir phpnuke web sitesinin, 30-40,000 kişiye rahatlıkla hizmet
verebildiğini düşünürseniz, belki iki farklı web host üzerinde aynı
uygulamayı kurmanız, sonra da günlük sql dump'lar yapıp kopyalamanız,
birinde sorun olduğunda DNS'i öbürüne yönlendirmeniz de yeterli çözüm
olabilir belki...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.