Re: [Linux-ag] linux cluster kullanın dediler, ama nasil?

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Tue 09 Aug 2005 - 11:27:21 EEST

Selamlar..

Ne yapacağınız, nasıl bir sistem kullanacağınız vs. hepsi yapacağınız
uygulamaya bağlı. Eğer, anladığım kadarıyla, ders seçme, transkript vs.
çekme gibi tipik öğrenci işleri yapılacaksa, bunun için cluster kurmaya
bile gerek yok. Ama bir cluster High Availability için olmazsa olmaz
şeydir, aletin Power Supp. yanarsa, en iyi yazılımınız bile hiç bir şeye
yaramaz.

Uygulamanızı uygun yazarsanız, sanıyorum, P4 2.4 CPU, 80 GB IDE Disk, 512
MB RAM ile bu işin altından gayet güzel kalkarsınız.

Size bir ipucu vereyim. Fakülteler ayrı, öğrenciler ayrı vs. Mesela, 6
tane küçük db sunucu yapın. Her biri belli yükü olacak şekilde düzenleyin.
Küçük sunucu dediysem, Celeron CPU, 256 RAM vs. gibi cidden küçük sunucu.
Böylece en kötü durumda tüm sistemin gitmesini engellemiş olursunuz.

Devri zamanında 20000 öğrenci için, benzeri bir işi 486 DX2/66, Novell
File Server, Btrieve veri tabanı (WS üzerinde) vs ve DOS kullanarak yapmış
biri olarak söyleyeyim. Akabinde sistem ORACLE'a taşındı, bir türlü verim
sağlamadı. Kısaca, yapacağınız şey tamamen uygulamanıza bağlı. Uygun
yazarsanız, gerçekten mini donanımlarla bu işin altından kalkmanız gayet
mümkün. Öyleki, uygun yazmazsanız, 16 CPU makinelerden cluster yapsanız
bile verim alamamanız gayet doğal olacaktır.

Saygı ve sevgiler..