Re: [Linux-ag] adsl baglanti

From: Abdullah GÜNEY (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Tue 19 Apr 2005 - 22:52:43 EEST

Merhaba Ahmet,

> Merhabaarkadaşlar. Daha öncede yazmıştım ama cevap alamadım, ve
> kendi imkanımla dahalledemiyorum bana yol gösterebilecek birileri
> var mı?

> Eminim bir çoğunuza basitgelecektir ama ben çözemiyorum. Ve de
> Linux te yeniyim(daha doğrusu yeni olmak istiyorum)

> Usbadsl modem kullanıyordum.Ancak Linux ile kullanamadığımdan
> Ethernet modem aldım (asus). Sistemimde mandrake 10.1kurulu. Modeme
> ping atabiliyorum ve modemin web arayüzünden gerekli tüm ayarları
> yapıpkaydedebiliyorum. Ama sonuçta internet yok.
> Mandrakeninadslconfigure tarzı bir sihirbazı var (tamadını
> [...]

Merhaba,
Aslina bakarsaniz Adsl ethernet modemlerde hicbirsey yapmaniza gerek yok.
Sadece dikkat etmeniz gereken ethernet ip sini dhcp olarak ayarlayin.
Yani tum ayarlarini modemden alsin.
mandrakede nerden dns veriliyor bilmiyorum, belki elle vermeniz
gerekebilir ama adsl normalde kendisi alir. gateway olarak da
ethernetin gw ayarini modemin ip ayarini vermeniz yeterli olur.

--

Abdullah mailto:abdullah.guney@emo.org.tr