[Linux-ag] Ag komsuluklari engelleme

From: bkaragul@softhome.net
Date: Sun 03 Apr 2005 - 13:12:54 EEST

Merhabarlar.
Kurdugum bilgisayar agimda windows makinalara interneti FC3 ile dagitiyorum.
FC'ye iki farkli ethernet kartlarina bagli win makinalar interneti
paylasiyorlar.

eth0 > 192.168.1.33 malumunuz adsl modem
eth1 > 192.168.2.0/24 agi
eth2 > 192.168.3.0/24 agi

3.0 ve 2.0 agindaki bilgisayarlarin ag komsularindan birbirlerini
gormemeleri icin iptables ile paketler cift yonlu drop ediliyor.

Ancak son gunlerde soyle bir durum oldu. Bir odaya bilgisayar konulmasi
gerekti. O bilgisayar da 2.0 agina dahil olmasi lazim. Ancak mesafe sorunu
nedeniyle bunu yapmam mumkun degil. 3.0 agina dahil edersem bu sefer 3.0
agina bagli bilgisayarlari ag komsularinda gorecek.

XP'de TCP/IP ayarlarindan tcp/ip uzerinde netbios'u etkinlestir secenegi ile
gormemesini saglayabiliyorum ama kullanicilar bu ayari rahatlikla
degistirebilir. DHCP sunucusundan bu ayari otomatik verdirebilir miyiz? Ya
da linux sunucusundan bunu nasil saglayabiliriz?

Tesekkurler, iyi calismalar.

Barış KARAGÜL
Elektronik Öğrt.