[Linux-ag] asus ethernet adsl modem ve mandrake 10.1 ile nete baglanamiyorum.

From: Ahmet Bolluk (ahmetbolluk@ttnet.net.tr)
Date: Sun 03 Apr 2005 - 12:50:45 EEST

Merhabalar,

Uzun bir süre önce indirdiğim mandrake 10.1 ile usb adsl modem
kullandığımdan bir türlü internete bağlanamıyordum. En sonunda 3 gün
önce Ethernet modem (asus 4 port adsl2) aldım. Ama hala internete
bağlanamıyorum. Bu arada linuxte daha çok yeni sayılırım, sanırım
problemi adım adım yazsam daha iyi olacak.

Modem almadan önce birkaç farklı marka ile (pikatel, zoom, geek)
denemiştim hiçbi sorun çıkmamıştı. Kendi modemimi satın alıp geldiğimde
aynen diğer modemlerde yaptığım gibi web arayüzünden gerekli ayarları
yapıp modemin flash belleğine kaydettim. Ancak sonuç alamadım. bunun
üzerine sistemi Windows ile açtım. Aynı şeyleri burada tekrarladığımda
sorun çıkmadı. Yani nete bağlandım. Sistemi reboot edip Linux ile açtım
hiçbir şeyi değiştirmedim ama yine bağlanamadım. Bunun üzerine daha önce
indirdiğim knoppix live Linux CD ile boot ettim ve yine hiçbir
değişiklik yapmadım, bingo netteyim.

Açıkçası problemin nereden kaynaklandığını bile anlayamıyorum. Mandrake
ile modeme ping atabiliyorum, öyleyse modemi görmeme gibi bir problem
yok. Zaten yazılım da kurulmadığı için Linux ile çalışmama gibi bir
problem olacağını düşünmemiştim (knoppix ile çalıştı). Modemdeki bir
arıza da olmamalı çünkü şu anda bu modemi kullanarak bu mesajı atıyorum.
Şu anda ne yapacağımı bilmiyorum. Linux e geçmek için modemi değiştirdim
ama şu anda bu mümkün görünmüyor.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Ahmet