[linux-network] Re: iki php surumunu beraber calistirmak

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 07 Sep 2004 - 23:02:11 EEST

Selamlar Devrim;

Geciktiği için kusura bakma akşam akşam Doruk Fişek & Didem Kamoy & AEK
& Oya geyik yapmaya karar verince dışarda bulduk kendimizi yeni geldim
eve :).

Apache mod_mime.c içinde definition yok sadece modül olarak duruyor
kendileri. Bunun üzerine Php'ye baktım.

gentoo php-4.3.8 # grep application/x-httpd-php * -r
main/php.h:#define PHP_MIME_TYPE "application/x-httpd-php"
sapi/apache/mod_php4.c: {"application/x-httpd-php", send_parsed_php},
sapi/apache/mod_php4.c: {"application/x-httpd-php-source", send_parsed_php_source},
sapi/apache2filter/README: AddType application/x-httpd-php .php
sapi/apache2filter/README: AddType application/x-httpd-php-source .phps
sapi/apache2filter/sapi_apache2.c: if (strncmp(ctx->r->handler, "application/x-httpd-php-source", sizeof("application/x-httpd-php-source"))) {
sapi/apache2filter/sapi_apache2.c: int content_type_len = strlen("application/x-httpd-php");
sapi/apache2filter/sapi_apache2.c: if (r->content_type && !strncmp(r->content_type, "application/x-httpd-php", content_type_len-1)) {
sapi/apache2handler/README: AddType application/x-httpd-php .php
sapi/apache2handler/README: AddType application/x-httpd-php-source .phps
sapi/apache2handler/sapi_apache2.c:#define PHP_MAGIC_TYPE "application/x-httpd-php"
sapi/apache2handler/sapi_apache2.c:#define PHP_SOURCE_MAGIC_TYPE "application/x-httpd-php-source"

Burada geçen tüm "application/x-httpd-php" leri
"application/x-httpd-php4", tum ".php" leride ".php4" ile değiştir. Php
4'ü yeniden derle, php5'e dokunma. Sonrasında apache için şu config ile
sorunsuz çalışıyor. <IfDefine PHP4> ve <IfDefine PHP5> blokları gentoo
için onları kaldırır uydun ifadeleri yerleştirirsin.

<IfDefine PHP4>

    # Load the module first
    <IfModule !sapi_apache2.c>
        LoadModule php4_module extramodules/libphp4.so
    </IfModule>

    # Set it to handle the files
    <IfModule mod_mime.c>
        AddType application/x-httpd-php4 .php4
    </IfModule>

</IfDefine>

<IfDefine PHP5>

    # Load the module first
    <IfModule !sapi_apache2.c>
        LoadModule php5_module modules/libphp5.so
    </IfModule>

    # Set it to handle the files
    <IfModule mod_mime.c>

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu