[linux-network] Re: iki php surumunu beraber calistirmak

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 07 Sep 2004 - 20:30:36 EEST

Selamlar Devrim;

> PHP 4.3.2 ve apache 2 serisini calistirdigim bir sunucumda PHP5'i de
> kurmak istiyorum. PHP 5'i sadece 1 (bir) uygulama kullanacak.
> Onceki PHP ve Apache RPM'lerden yuklu, bunu kaynak koddan derleyecegim.
> Sorum su: Amacim PHP 5'i bir virtualhostta kullanmak. Bunun icin
> httpd.conf icinde bir ayar yapmak gerekecek sanirim. bunun nasil
> olacagini bilen var midir? Google yardimci olmadi pek.
>
> Bir de, php 5.0.1'i --with-apxs=/usr/sbin/apxs ile derledim. make install
> islemi httpd.conf dosyasi icine uygun LoadModule satirini ekledi. httpd
> [...]

Şöyle bir şey geldi aklıma henüz uygulama fırsatı bulamadım ama birazdan
deneyeceğim sonucuda bildiririm.

Klasik bir apache php dosyalarını mod_php'ye mod_mime kullanarak yollar.
Hal böyle iken apache bu bir php dosyasıdır al mod_php sen yorumla
çıktıyıda bana yolla demek için aşağıdakine benzer satırlar kullanılır.

    <IfModule mod_mime.c>
        AddType application/x-httpd-php .php
        AddType application/x-httpd-php .phtml
        AddType application/x-httpd-php-source .phps
    </IfModule>

Bu durumda mevzu sadece application/x-httpd-php tipini değiştirmeye,
aslında aynı tipten bir tane daha eklemeye ama adını değiştirmeye kalır.
Built-in tipler arasına application/x-httpd-phpx gibi birşey ekleyip.
*.php dosyaları php4 ile *.phpx dosyaları php5 modülü ile yorumlansın
gibi bir ayarada config değişikliği ile sahip olunabilir.

Yemeğimi yiyeyim mod_mime.c'de definitionlara bakacağım eğer
becerebilirsem değişiklikleri yollarım.

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu