[linux-network] Re: postfix, local mail'lar cok yavas ulasiyor

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 05:02:34 EST

    Gokcen Ogutcu wrote:
    > merhaba,
    >
    > ofisimizde (20 kisi kullaniyor) fetchmail + postfix (RH8) gibi bir yapimiz
    > var.
    > fetchmail loglarindan mail'in indigini goruyorum, maillog'da da inen mail
    > ile ilgili aktiviteler goruyorum ama mail kullanicilara cok gec ulasiyor
    > (hatta ulasmiyor).

    Fetchmail, SMTP üzerinden Postfix'e mi veriyor kullanıcıya ulaştırması
    için, yoksa direkt olarak kendisi mi kullanıcıya ulaştırıyor?

    Eğer Postfix'e veriyor ise, o zaman postfix, bu postanın kendisinin
    deliver etmesi gerektiği bir posta olduğunu bir şekilde anlamıyor/geç
    anlıyor demektir. Local'in neresi olduğunu belirten ayarlarına bakın.

    Eğer fetchmail kendisi deliver ediyor ise, belki postaya erişim için
    kullandığınız pop3 veya imap sunucunuz delivery yapıldığını anlamıyor
    demektir, onun ayarlarını kontrol edin.

    > postfix'i restart ettigimde ise bekledigim butun
    > mail'lar bir anda geliyor ama bir sure sonra tekrar yavasliyor.

    > procmail vs. kullanmiyorum, dun aksam en son "MailScanner" kurdum ama durum
    > ondan once de ayniydi. loglarda herhangi bir hata mesaji yok, sistem
    > process'lerine baktigimda herhangi bir gariplik yok. surekli aklima dns
    > geliyor ama, sonucta local mail'lar.

    Postfix ayarlarında local'in neresi olduğunu isim cinsinden belirtmiş
    olabilirsiniz, DNS problemi buradan bulaşmış olabilir.

    Postfix'in queue'larına bakın. Mailq ve postsuper komutları. Postsuper'i
    kullanırken dikkatli olun ve önce muhakkak man sayfasını okuyun. Kuyruğa
    direkt müdahale etmenizi sağlar.

    Esen kalın,
    Deniz