[linux-network] Re: postfix, local mail'lar cok yavas ulasiyor

---------

From: Gokcen Ogutcu (scapegoat@biker.gen.tr)
Date: Wed 17 Mar 2004 - 02:21:06 EST

    merhaba,
    fetchmail default haliyle, saniyorum localhost 25'e teslim ediyor?

    postconf -n asagidaki sonucu uretiyor:

    alias_maps = hash:/etc/postfix/aliases
    command_directory = /usr/sbin
    config_directory = /etc/postfix
    daemon_directory = /usr/libexec/postfix
    debug_peer_level = 2
    default_transport = smtp
    disable_dns_lookups = yes
    fast_flush_domains = $relay_domains
    mailq_path = /usr/bin/mailq.postfix
    manpage_directory = /usr/share/man
    mydestination = $myhostname, localhost, localhost.$mydomain
    mydomain = foo.bar
    myhostname = ofis.foo.bar
    myorigin = $myhostname
    newaliases_path = /usr/bin/newaliases.postfix
    readme_directory = /usr/share/doc/postfix-1.1.12/README_FILES
    relay_domains = $mydomain
    relayhost = 1.1.1.1
    sample_directory = /usr/share/doc/postfix-1.1.12/samples
    sendmail_path = /usr/sbin/sendmail.postfix
    setgid_group = postdrop

    ofisimizde dns calisiyor, ve yerel bir domain var. postfix ile ilk sorun
    surada cikti, mydomain vs. gibi ayarlara yerel domain'imizi yazdigimda hic
    mail deliver edilmedi (hata mesajini tam hatirlamiyorum ama saniyorum
    user@yereldomain.yereldomain seklinde ariyordu), bunun ustune makinanin
    internet hostname'ini ve iste domain'ini yazdik.
    bu sefer guzel calisiyor ama dedigim gibi belirli bir sure sonra takiliyor.
    takildigi zaman telnet'le kontrol ediyorum ve "DATA" komutundan sonra bir
    sure bekliyor, "message accepted" diyor ama o kadar, alici, makina uzerinde
    bir kullanici olmasina ragmen gitmiyor. restart edince ise bekledigim butun
    mail'lar bir anda geliyor, bir sure sonra tekrar ayni durum.
    dns sorunsuz, cache'leme yapiyor. ki disable_dns_lookups iken dns ile bir
    alakasi olmamasi lazim? ote yandan bu sorun ilk ciktiginda sendmail vardi ve
    sendmail'da da benzer sorun vardi. bu da sorunun ortak bir noktadan
    ciktiginin gostergesi, saniyorum?

    yardimci olabilirseniz cok sevinirim, ilgilenen arkadaslar log satirlari ya
    da alakali olabilecek config dosyalarini gonderebilirim.
    tesekkurler, iyi calismalar,
    gokcen