[linux-network] iptables yardimi

---------

From: koray (koray@nsswb.com)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 06:24:58 EDT

    selamlar

    isyerindeki kabloneti 100 dolarlik bir ipsharer ile paylastiriyoruz.ayrica
    cesitli port yonlendirmeleri de bu ip sharer tarafindan yapiliyor.orn:tcp21-
    ->192.168.10.45 'e gibi...

    ancak bu aletin paket filtrelemek gibi bir ozelligi yok.benim yapmak
    istedigim ise ipshareri linuxa baglayip paket filtreleme isini linuxa
    yaptirarak clientlerin irc,icq,p2p programlarini kullanmalarini
    onlemek.yontem olarak deny all, allow 80,21,53,23,25,110 vs. gibi birsey
    yapmak istiyorum.okudugum bircok dokumanda arada ipsharer vs. gibi birsey
    olmadan anlatildigi icin bendeki durumda ne yapmam gerektigi konusunda
    kafam karisti.acikcasi network konusunda cok fazla bilgim de yok.

    |----------| ______> |-------------| ________> |-----------|
    _____________> |--------------| __________> |-----------|
    |kablomodem| | ipsharer | | linux |
        | switch | | clients |

    ipshareri aradan cikartamam cunku port yonlendirme tablosunu cok sık
    degistiriyoruz ve ben olmadigim zaman da diger arkadaslarin bu isi
    yapabilmeleri gerekiyor.linuxta bu isi yapmalari biraz zor:) bir de linuxa
    birsey olursa (olmaz gerci ama) en azindan internet devam edebilsin
    istiyoruz.gerci network ile ilgili biraz kastiktan sonra ipshareri kaldirip
    aticam ama simdilik boyle bir cozume ihtiyacim var.

    boyle bir durumda nasil bir tablo olusturmaliyim?

    tesekkur ederim