[linux-network] Re: iptables yardimi

---------

From: Serdar KÖYLÜ (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 09:59:29 EDT

    Selamlar..

    Boyle giderseniz, network isinde daha hic ilerleyemeyeceksiniz. Size
    yapmaniz gerekenlerin kaba hatlarini cikardim, tekrar etmek yersiz. Ama,
    yarin Linux'a bir sey olunca, Linux'u aradan cikarmaya calismakla, onun
    yerine IPSharer'i koymak daha kolay olur. Linux'un aga bakan tarafini
    ayni IP adresiyle ayarlayin, hepsibu. Hatta, bu kablo kesin bir HUB/SW.
    vs. giriyordur, IPSharer da orada takili ama kapali dursun. Sadece modem
    hattini IPSharer'a gecirirsiniz, Linux makina yanarsa filan.=20

    Zorluk vs. konusuna gelince.=20

    http://fwbuilder.sourceforge.net/screenshots/5.html

    Simdi, boyle bir seyi gorunce sizin personelin hayir diyecegini
    sanmiyorum. Daha birde TeknoWall var. Tamamen Web tabanli ve Turkce. Tam
    sizin aradiginiz sey olabilir. Sadece servis degil, icerik filtreleme,
    bantgenisligi ayarlama gibi bir ton guzellik sunar. Turkiye'de yapilmis,
    sapka cikardigimiz guzel islerden biri..

    Genede eger netmask duzenlemelerini (Ag adresleri) yaparsaniz, sizin
    konfigurasyonda da bir takim seyler yapilabilir.

    > acikcasi asil amacim dedigim gibi irc,icq,p2p gibi seyleri
    > kapatmak.baska bir niyetim yok
    > ipsharerin angarya oldugunun ben de farkindayim ama dedigim gibi ben
    > yokken de insanlar port yonlendirmelerini degistirebilmeli

    IPSharer'dekini degistirebilen Linux'takini daha kolay degistirir :))

    > tabi en onemlisi de patronun boyle istemesi :) sebebi de, linuxa bisey
    >=20
    > olursa internet baglantimiz devam etsin...

    SPOF Nedir ? Bunu bir arastirin. Boyle yaparsaniz, SPOF'unuz iki tane
    olur. SPOF ya hic olmamalidir, yada en az olmalidir. Yarin bir sorun
    cikinca Linux ile IPSharer arasinda cilginlar gibi kosustururken
    bulabilirsiniz kendinizi.

    =20
    > bu arada icerde hem ms hem linux web serverlar var,hem ms hem linux
    > ftpler de var zaten.problem server olarak linux kullanmak degil
    > yani.dahasi icerde as400 var, ama onu linux ustune tasiyamiyoruz
    > maalesef :) genellikle test=20

    Neden tasiyamayasiniz ? AS400'de Linux calistirabilir bildigim kadariyla
    :))

    > sistemleri gibi kullaniyoruz, hergun yeni bir makine bilmemne serveri=20
    > olabiliyor.o yuzden bu s__k port degistirme sebebi.

    Bu durum, DNS denen sistem ile cozulur. TTL suresini cok kisa tutarsaniz
    DNS kaydini degistirip isi daha iyi halledersiniz. DNS kayitlarini da
    degistirmenin bir ton yolu vardir. Webmin ile cok cok kolay yapilabilir.
    Dahasi Zone Transfer denen bir kavram var.=20

    > linux ve network konusunda ilerleyince zaten hersey dediginiz gibi
    > olacak serdar bey, merak etmeyin :)

    Zor yola gidiyorsunuz. Soyleyeyim bastan... Bu sekilde yapip bir yerlere
    takilip daha sonra da Linux beceremiyor filan demeyin. Bilginiz az ise,
    onu cogaltincaya kadar basit cozumlere yonelin..

    Saygi ve sevgiler..