[linux-network] Re: NFS sorunu : Starting NFS Services

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Fri 14 Nov 2003 - 04:29:33 EST

    On Thu, 2003-11-13 at 17:09, Burhan Hanoglu wrote:
    > Tekrar Merhaba,
    Merhaba,

    > Tamam ama bu makine internet'e baglanabilecek mi o zaman? Yani kendi
    > uzerindeki dns sunucu mu yapacak resolv islemini?

    Evet, DNS sunucu root DNS sunuculari veya forwarders ile belirtilen DNS
    sunuculari kullanir. resolv.conf ile ilgilenmez.

    > Bildigim kadariyla, bu makineye kuracagim dns sunucusunun dns
    > sorgularini gercek bir dns sunucuya forward etmesi gerekiyor. Bu
    > düsünceden hareketle BIND ile ilgili arastirma yaptim ama "dns
    > forwarding" ile ilgili birseye rastlamadim.

    named.conf icerisine:

            forwarders {
                    212.156.4.4;
                    212.156.4.20;
            };

    gibi birsey eklemeniz yeterli.

    PS: Kablonet yada ADSL gibi birsey kullaniyorsaniz, baglantinizi
    saglayan ISP, DHCP veya PPP(usepeerdns) yoluyla /etc/resolv.conf
    dosyanizin degismesine neden olacaktir. Dagitiminiza uygun biryerlerden
    bunu engellemeniz gerek.

    -HTH

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part