[linux-network] Re: fw de 3 eth, routing ile 2 eth dusurulur

---------

From: Serhat Umar (serhat@secureinbox.net)
Date: Fri 21 Mar 2003 - 10:54:09 EET

    Firewall da kac tane network karti kullanacaginiz kurdugunuz yapiya göre
    degisir bu 2 de olabilir 3 de olabilir 4 de olabilir. Genelde firewall
    kurulumlarinda 3 ethernet kartindan bahsedilmesi, networklerden birinin DMZ
    (DeMilitary Zone) icin ayrilmis olmasi ve DMZ tarafinda bulunan Web, Mail,
    Dns etc. gibi güvenligi önemli olan sunuculari hem dis networkten hemde ic
    networkten korumaktir.

    Ayni networkteki ip ler birbirine yönlendirilemeyecegi derken kasttetiginiz
    firewall un her iki bacagina bakan networklerin ayni network ip lerine sahip
    olacagi bir durumdan bahsediyorsaniz, bu gibi durumlarda firewall u bridge
    modunda configure edersiniz, firewall invisible olarak calisir.

    Saygilar,
    Serhat