[linux-network] Samba 2.2.7'de Türkçe karakterli dosya adlarının Linux'da görülmesi

---------

From: Bilge Yüceer (bilge@polar-ltd.com.tr)
Date: Fri 14 Mar 2003 - 13:04:09 EET

    RedHat Linux 8.0 ve Samba 2.2.7a-1 kullanıyorum.

    Win98 PC'lerden, adında Türkçe harf geçen dosyaları Linux üzerindeki
    Samba paylaşımlarına kopyalıyorum. Tekrar Win98 PC'lerden baktığımda
    dosya adları düzgün çıkıyor ve dosyalara erişilebiliyor. Fakat Linux'ta
    baktığımda dosya isimlerindeki Türkçe harfler konsolda ? , grafik
    ortamda da kare şekliyle gürülüyor. Benzer şekilde Linux'ta oluşturduğum
    ve adında Türkçe harf geçen dosyaları Samba paylaşımlarına kopyalıyorum.
    Win98 PC'lerden baktığımda dosya adları okunamayan karakterlerle
    görünüyor ve dosyalara erişilemiyor.

    smb.conf dosyasında aşağıdaki ayarları kullanıyorum.

    character set = ISO8859-9
    client code page = 857
    valid chars = 0x69:0x49

    (Not: valid chars'ı kullanmamın sebebi, sambanın küçük i harfini
    Türkçe'deki büyük İ harfine dönüştürmesi. Bu da hem kullanıcı adında
    veya şifresinde i harfi olan birisi login olurken, hem de içinde i harfi
    geçen bir dosya adına tekrar erişmeye çalışırken sorun yaratıyordu.
    0x69:0x49 çevrimiyle küçük i harfini büyük I harfine çeviriyorum.)

    smb.conf'da character set'i ISO8859-9 olarak kullandığım halde Samba
    Win98'den code page 857'ye göre gelen dosya adını unicode'a çevirmiyor.
    Bu nedenle de Linux'da dosya adı düzgün görünmüyor.

    Bu konuda yorum veya çözümü olan varsa şimdiden teşekkürler.

    Bilge.