[linux-network] Re: NTP

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Mon 03 Mar 2003 - 17:35:01 EET

    Özdemir Şarman wrote:
    > ntp ile ilgili olan paketleri kurduktan sonra (redhat tabanli rpm uyumlu bir
    > sistem ise http://rpmfind.net adresinden rpm'ler cekilebilir.)
    >

    > /usr/sbin/ntpdate -b dr-zaius.cs.wisc.edu carl.cmr.gov proxy.cc.vt.edu
    > odp-sun3.tamu.edu
    >
    > yukardaki komut time ayarlarini gıncelleyecektir bu komutu istenilen her
    > makinada /etc/rc.local icine yazip calistirirsaniz tum sunucular senk.
    > olacaktir.

    Rica ediyorum başlangıçta ntpdate kullanmaktan ibaret bir çözüme
    gitmeyin. O makinayı 4 ay reboot etmez iseniz, o zaman zarfında saat
    gene bildiğini okuyacak ve senkronluk diye bir şey kalmayacaktır.

    /etc/ntp.conf içerisinde aslında öntanımlı olarak yerel sunucu
    çalıştırmak için doğru ayarlar geliyor.

    http://www.halley.cc/ed/linux/howto/ntp.html Adresinde örnekler var.

    Sunucu makinada:
    # A very simple client-only ntp configuration.
    server 127.127.1.0 # local clock
    fudge 127.127.1.0 stratum 10
    driftfile /etc/ntp/drift
    restrict default ignore
    restrict 127.0.0.0 mask 255.0.0.0
    authenticate no

    Eğer bu makina da Internet'ten bir yerden kendini senkron etsin derseniz:

    server ntp5.someserver.etc
    restrict 123.123.123.123 nomodify # ntp5.someserver.etc

    diye satırlar ekleyeceksiniz.

    O zaman step-tickers dosyasının içerisine de ntp5.someserver.etc diye
    sunucunun adını yazın.

    İstemci makina da bunun aynı, fakat server satırında ve step-tickers
    içinde sizin kendi sunucunuz yer alacak.

    Önemli not: ntptrace ile kimi takip ettiğinizi görebilirsiniz. Bir 5
    dakika kadar beklemeyi ihmal etmeyin, hemen senkron hale gelemez,
    saatler arası ne kadar fark ettiğini falan hesaplar önce çünkü.

    Esen kalın,
    Deniz