[linux-network] Re: [linux-network] Re: [linux-network] Fabrika içi ağ yapılandırması ve linux

---------

From: Veli ADIGÜZEL (velia@geleceklinux.org)
Date: Tue 04 Mar 2003 - 08:19:03 EET

    Ali Seçkin yazmış:

    >network de toplam kac PC var?
    >isletim sistemleri nedir?
    >switch in ozellikleri nelerdir? (management var mi?)

    70 adet pc var windows makineler
    switch ler normal managment yok kısaca özetle
    swtichler Allied Telesyn
     idari binada 2*24 switch ve buraya gelen 3 adet fiber bağlantı birde
    buraya nortel routerla kadıköy merkezden internet geliyor.
    fiber bağlantılar 10/100Mbit fiber utp dönüştürücü
    İdari Binadaki Fiber bağlantılar
    1. Fiber in diğer ucunda 8 li switch Personel binası
    2. Fiber in diğer ucunda 16 lı switch Satınalma
    3. Fiber in diğer ucunda direk tek bilgisayar Ambar binası

    Satınalmadan 1 fiber bağlantı Elektrik& Elektronik Bölümüne gidiyor 24
    lü switch
    burada da Satınalmadan gelen dahil 4 fiber çıkış daha var

    Elektrik Elektronik Bölümündeki Fiber bağlantılar

    1. Fiber Satınalmadan gelen
    2. Fiber İşletme binası 8 li switch
    3. Fiber Makina bakım bölümü 8 li switch
    4. Fiber Ark Ocağı Kumanda odası 8 li switch

    Ark Ocağı kumanda odasından bir fiber bağlantı Pota ocağı kumanda
    odasına 8 li switch
    Pota Ocağı kumanda odasından Kontinu kumanda odasına 16 li switch

    halen yapılacak
    kontinu kumanda odasından havuzlar kumanda odası ve havuzlar binası
    arasıda yapılacak
    bu kocaman ağ sadece 192.168.16.0 ağı :)
    binalar arası mesafeler 200-300 m arasında
    idari bina ile kontinu arası 700 m

    yani bağlantılar hep atlamalı olarak yapıldı buda bağlantıda verimi
    düşürüyor bende linuxu router olarak kullanarak bişiler yapayım dedim
    ama nasıl ve nereden başlıyacağımı kestiremedim
    Fiber bağlantıların çok olduğu yerlere linux kutusu koyup router yapayım
    dedim ama ip numraları nasıl olacak ağları farklı alt ağ maskelerine
    bölmek dhcp ethernet kartlarından gelen isteklere ayrı ayrı ip dağıta
    biliyormu eth0 dan gelenlere mesela 192.168.0.1/24 eth1 den gelenlere
    192.168.1.1/24 gibi