[linux-network] Re: Sniffer ...

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 13 Jun 2003 - 19:23:07 EEST

    On Tue, 10 Jun 2003, Kaan Gunes Celik wrote:

    > Ben sahsen ntop kullaniyorum. Nmap ve lsof destegini de eklerseniz gayet
    > guzel grafikler cikartiyor. Yalniz trafigi bir sureligine tutuyor sonra
    > sayaclari resetliyor. Yeterince hafizasi olan bir makinede sayaclari
    > resetlememesini de saglayabilirsiniz. Gayet guzel bir web arabirimi var.
    > Exploitler yuzunden her zaman icin en son surumunu cekmenizi oneririm.
    > www.ntop.org
    >
    > Ondan ayri swiche bagli olmak uzere SNMP de gayet guzel is gorur. Swich IP
    > Accounting yapabiliyorsa show komutlarini inceleyin.

    Oncelikle iletime yanit yazan herkese tesekkurler. Okuyamadigim
    3000+ e-posta var; simdi yanit yazabiliyorum o yuzden.

    Ntop'u kurdum. Ancak orada sunu soyleyemiyoruz: "Git 1.1.1.1 ip'sini
    dinle!" dogru mu? Aslinda bana bu gerekli. (Bu arada tamamen yasal bir is
    yapiliyor. Bir kurumda bazen switche gelen trafigin fazlasiyla arttigi
    goruluyor; bunun nedenlerini bulmak istiyorlar). bu konularda cok da
    bilgili degilim gerci ama switche bir ip verildi, snmp de acildi. Ancak
    NTOP switchi goruyor ama ipsini goremiyor...

    Ntop'un dedigim gibi bir opsiyonu var mi?

    Tesekkurler.

    Saygilar.

    --
    Devrim GUNDUZ