[linux-network] Re: Audio/Video streaming

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Fri 13 Jun 2003 - 15:55:42 EEST

    * G=FCray SATICI <guray@uludag.edu.tr> [2003-06-13 15:29:03+0300]
    > [...] yalniz real server en son lisansliydi ... ve belli sayida
    > kullaniciya izin veriyordu (sene 1999 daydi tabi bu dediim)

    Real Networks suitindeki yazilimlar coklu lisans sartlari altinda Helix
    NA ismiyle acik hale getirildi [1]. Bu coklu lisanslardan RPSL
    (RealNetworks Public Source License) OSI tarafindan onaylandi. FSF hala
    bu RPSL lisansinda sorun oldugunu dusunuyor, fakat takip edebildigim
    kadariyla RealNetworks ile FSF arasinda bu konuda gorusmeler devam
    etmekte. Saniyorum, pek yakinda Helix DNA lisanslarina GPL de
    eklenecek. Butun bunlar su anlama geliyor: Linux camiasi pek yakinda
    network streaming media konusunda guclu bir alternatife kavusacak.
    Desteklenen codecler proje sitesinde listelenmis. Ogg vorbis'e ek
    olarak mp3 ve mpeg-4 de var. Bu projeye goz atilmasinda yarar var.

    [1] http://www.helixcommunity.org

    --
    roktas