[linux-network] Re: Sniffer ...

---------

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Mon 09 Jun 2003 - 15:52:42 EEST

    Switch'in her portundan geçen trafiği raporlama işlemini sniffer ile
    gerçekleştirmek oldukça güç bir işlem. Bunu yapabilmek için diğer portlara
    gelen tüm trafiği, monitor portuna kopyalaman gerekirki bu işlemin bazı
    kısıtlamaları mevcut. Örneğin bazı switchler sadece 1 portun başka bir porta
    kopyalanmasına izin veriyorlar. Aynı zamanda çok sayıda porta gelen isteği
    bir porta kopyalamak switchi perfromans olarak oldukça kötü biçimde
    etkiliyor.

    Bu işlemi switchlerin kendi yazılımları ile gerçekleştirmek belki mümkün
    olabilir. İlk once switchin mevcut yazılımlarını bir kontrol et belide
    istediğin çıkıtları sana sağlayacaktır. Aynı zamanda sniffer ile port
    bazında bilgi almanda güç olacaktır. Genellikle TCP/UDP IP bilgileri sana
    gelecek switch'in hangi portundan çıkacağını göstermeyecektir. Eğer switch
    üzerinde snmp çalıştırabilirsen ki pel çok layer2 ve layer3 switchde bu
    özellik artık var, MRTG kullanarak port başına trafik istatistiklerini
    alabilirsin, ancak IP bazında raporlama için MRTG veya pluginleri yeterli
    olmayabilir.

    Network performans monitoru için sniffer gibi çalışan pek çok tool var hangi
    IP'den hangi bağlantı yapılmış şeklinde. Daha once bir kaç tanesini
    denemiştim ama yüksek miktarda trafik olan yerlerde kısa sürede
    çakılmışlardı Dumeter, salive, big brother, comview gibi programları
    kullanarak bandwidth monitor yapabilirsin ama bunlar hangi paketin switchin
    hangi portundan çıkacağını göstermeyeceklerdir.