[linux-network] w2k yerine linux (ama caktirmadan)

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 21:53:47 EEST

    Merhaba tekrar,

    Networkumde
    DHCP
    DNS
    WINS
    DOMAIN CONTROLLER
    EXCHANGE SERVER
    FTP SERVER
    WEB SERVER (ASP Yok :))

    gorevlerini ustlenmis 3 tane server PC var.
    oldukca guclu makinalar ama uzerlerinde w2k/NT4 kurulu
    ve ozellikle kilitlenme durumlarinda oldukca rahatsiz
    edici oluyorlar. Gigabit ethernet ile direk switche baglilar
    ama switchte topoloji degisikligi olunca ip adreslerini
    unutuyorlar ve ping atmadan kesinlikle calismiyorlar
    gibi tuhaf sorunlari var.
    (sorun windows temelli degildir belki, kimbilir)

    ben bu sunuculari gorev olarak
    #1: EXCHANGE SERVER [WINS] (w2k)
    #2: DOMAIN CONTROLLER [WINS] (w2k)
    #3: FTP, WEB, DHCP, DNS (slackware)

    Yazilim olarak da
    FTP: proftpd
    WEB: apache (1.3.xx)
    DHCP: ? (need advice)
    DNS: bind

    seklinde degistirmek istiyorum. Ancak bazi
    prensipler geregi linux kullandigimin farkedilmemesi
    gerekli. Bunu saglamak icin bu servisleri
    ne sekilde konfigure etmem gerekli?

    Saygilar.
    Umut

    Not: elimdeki bilgiler soyle:

    bind ile ilgili google'da bolca dokuman buldum.
    onlari deneyerek sanirim onu gizleyebilirim.
    versiyon vermemesi yeterli olur herhalde.

    proftpd'nin acilistaki mesajini degistirebilirim
    sanirim. bunu daha once denemistim.

    apache icin server/versiyon/email bilgilerini
    ve status modulunu kapatabilirim.

    slackware uzerinde baska hicbir sey calistirmayarak
    temizligi de saglarim.

    dhcp ile ilgili hic bilgim yok...