[linux-network] Re: cajun, network, vs

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 21:40:24 EEST

    Dogrusu sorunu baska turlu cozdum...

    yapi olarak iki tane cajun 880 ana node'lar. bunlarin altinda her vlana yak=
    lasik bir 550 dusecek sekilde alt node'lar var. normalde routingler rip ile=
     yapiliyor ve tum cajunlar dogru route tablolarini olusturuyor.

    her 550 birer porttan iki tane 880'e ayri ayri bagli. 880'ler de leased lin=
    e baglantisi icin ayri ayri routera. disari cikmak isteyen bir 550 uygun co=
    sta gore 880'lerden birini seciyor. ama span tree yapisinda her iki 880 ici=
    n costlar ayni verildiginden her 550 ag uzerinde bir maliyet hesabina cikiy=
    or. ya da her iki 880'e dogru da broadcast ediyor talepleri. cunku route ta=
    blosunda her ne kadar 880'lerden bir tanesi alsa da o 880'e ulasacagi iki y=
    ol tanimli (bir tanesi diger 880 uzerinden) span tree icinde.

    fazla karisik olmadi umarim, span tree altinda her vlan icin portlarin cost=
    larini degisik atadim 880'lerde. boylece 550'ler ortaligi fazla karistirmad=
    i.

    30 saniye icinde 550 bagli bir portta (arkasinda 6 pc var) 4 GByte net traf=
    ik gozlemledim. bu abarti bir miktar. yeni costlarla daha makul mbyte seviy=
    esine indi.

    bu network konusuna yeniyim, bu sebeple linuxla pek alakasi olmasa da basin=
    izi agrittim, ozur dilerim :-)