[linux-network] Re: ADSL Modem+Route ile yerel aga ulasim

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 13:15:37 EEST

    Oncelikle disaridan yerel aga ulasimdan kastiniz nedir ? Internet
    uzerinden herhangi bir makinanin web, ftp vs servisine ulasmak mi? Ya da
    terminal servisi vs baska hizmetlere ulasmak mi?

    Eger modeminiz router olarak calisiyorsa, yani public IP'yi kendi
    uzerine aliyorsa, o zaman ancak modem'inizin yonetim konsolundaki
    olasiliklarla sinirlisiniz. Yani disaridan hangi portlara giris izni
    verildigi, bunlarin iceriye yonlendirilebilecegi vs konusunda.

    Ikinci ve esnek olan yontem ise modeminizi bridge olarak kullanmaktir.
    Bu durumda public ip modem degil, icerideki router gorevi gorecek bir
    makina tarafindan alinir. Eger router gorevi goren makina uzerinde de
    linux calistiriyorsaniz, iptables ile istediginiz gibi
    yonlendirmelerinizi ve/veya kisitlamalarinizi yapabilirsiniz. Her
    modem'in bridge olarak calisabilmek icin gereken konfigurasyonu farkli
    olabileceginden, bunun icin modem'inizin kullanim kilavuzunu okumakta
    veya internet uzerinden bu marka/model icin dokuman bulmakta fayda var.

    Verdigim bilgiler sizin modeminize ozel degil, genel calisma mantigi
    seklinde oldu. Umarim isinize yarar.

    Kolay gelsin,

    Kemal M. Ergur

    --