[linux-network] Ynt: Re: ADSL Modem+Route ile yerel aga ulasim

---------

From: HUSEYIN ISIK (huseyin.isik@onnet.com.tr)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 22:17:25 EEST

       Bizim ofisimizdede adsl var ve corecess kulaniyoruz Router li ethernetli
    modelindden ve redhat 6.0 la veya 6.2 ile veya 7.1 ile denedim su sekilde
    oluyor 2 ethernet karti takiyosun bilgisayarina bir tanesi modemle nette
    baglaniyor ve modemin Bridge olarak calisiyor bunun icin 6.0 ve 6.2 de pppoe
    diye bir modul yuklemen gerekiyor ve buraya kulanici adini ve sifreni
    giriyosun modeme girmiyosun yani kulanici adi ve sifreyi sonra pppoe ile
    hangi ethernetten bagalnacaksan onu seciyosun yani eth0 atiyorum ve o
    ethernette statik ip ni veriyosun tabi telekomdan statik ip almis olman
    gerekiyor 7.1 de bu yazilim zaten kendi uzerinde var pppoe yazilim modemi
    taktigin ether kartina statik ip yi tanimliyosun yani atiyorum 212.74.59.*
    gibi boyle bir ip bloklari var boylelikle disaridan bu ip ye girmek
    istediginde artik modeme degil o bilgisayara ulasa biliyorsun tabi ftp
    telnet www sendmail v.s. ayarlarini yaparsin diger ethernet kartiylada
    interneti paylastiriyosun hepsi bu basarilar kolay gelsin