[linux-network] Re: ADSL Modem+Route ile yerel aga ulasim

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 21:12:26 EEST

    Anladigim kadariyla sabit ip nizi proxy nin wana bakan interface aliyor. =
    Yaniliyorsam uyarin. Eger boyle bir yapiniz varsa zaten modem bridge =
    gibi calisiodur. Bu durumda yapmaniz gereken sabit ip nizin ve cift =
    ethernetin bulundugu Proxy server uzerinde nat yapmaniz gerekiyor. Tabi =
    proxynin ne oldugunu bilemiyorum ama eger linux makine uzerinde =
    calisiyorsa isiniz cok kolay iptables la nat yaparak ic agdaki =
    bilgisayariniza ulasabilirsiniz. Yani yapiniz su sekilde ise Proxy =
    server routing yapiyodur ve bu makine uzerinde NAT yapmaniz gerekiodur.

    ----LAN---------Proxy Server------------Modem----Wan
                  192.x.. Sabit ip

    Bahsettigim diger yapi ise su sekilde

    ----LAN--------Proxy Server----------ADSL Modem----------Wan
                       192.x.x 192.x.x Sabit IP

    Bu tur bi yapida ise router gorevini modem goruyordur ve NAT islemini =
    modem uzerinde yapmaniz gerekir ki bildigim kadariyla baz=FD modemlerin =
    bu tur bir destegi var

    =DDyi calismalar.