[linux-network] Re: iki mail server tek adres

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 19:21:44 EEST

    > Onerinizi anliyorum. ama ben 3 makine istemiyorum. yani zaten ole bir
    > yapim var. 3 makine hem dns hemde SmartHost modunda(sendmail icin).
    >
    > Ama benim istedigim su butun kullanicilar ayni yerde olmasin 2 makineye
    > dagiltilsin. 1 makine mailleri karsilasin ve ilgili adrese sunucuya
    > biraksin. kendisindeyse kullanici alsin maili. Kendisinde degilse B ye
    > yollasin. Sonucta ayni kokde kullanici afdresleri olucak. Yani her iki
    > makineyede sakarya.edu.tr leri kabul et dicez. umarim anlatabildim.
    > Odtu de itu de bu isi nasil yapiyorlar yani bir suruu kullanci i var
> [...]
    genelde, guclu tek bir makianda bunu yapmak en iyisidir.
    kac bin kullaniciniz var?

    makinayi sadece mail suncusu olarak alip, kullacilarin pop3/imapla almasini
    sagþlarsaniz en kolay cozum.

    ille kullanicilari 2 makþinaya dagitacagim derseniz,
    ya kullanici bilgilerini bir veritbainda tutun LDAP, mysql, NIS+ vs
    ya her iki makinada alias vs ile tum kullancialri tutun

    yada local relay kullanacaksaniz, makinlar arsimda oncelik olsun,
    a da olmiyan kullaaniicyi B de arasin, B de bulmazsa bu kullaniic yok desin.
    Local relay qmail de var mi bilmiyorum; sendmail ve postfix de vardir
    diye hatirliyorum.

    Hangi modelde calistiginiz uzerinde biraz kafa yorun.

    Cok kullanici pek cok yerin yaptiklari aarsinda mail alan makina ile mail gonderen
    makina baska.
    kullanicilari baska makinalara dagitiken belli bir yapilanma gerekir
    (uid lerin ornegin 1000-10000 arasi A makianasinda 11000-20000 B makinasi gibi;
    a-k ile basliyanlar A makinanda l-z olanlar B makinasi gibi ).

    Kolay gelsin

    Mustafa Akgul