[linux-network] Re: diskless makinalarin BOOTP'den aldiklari image ile acilmasini saglamak - Etherboot & Netboot - Wrong ramdisk image

---------

From: Ziver Alen MALHASOĞLU @ ERSE (@)
Date: Fri 18 Jul 2003 - 08:36:10 EEST

        Sayin KOYLU ve degerli liste uyeleri,

        MS GPL lisansli olan bu FreeDOS isletim isistemine destek verir mi sizce?

        Adamlarin gozunu para hirsi burumus ki NT 4.0'dan bile desteklerini cektiler hep daha dazla daha fazla Win2k veya winXP lisansi satmak icin. Halbuki asagi yukari ayni seyleri isitip isitip onumuze koyuyorlar.

        80386 islemcili bu makinada Linux cekirdegini calistirmak isterdim ve bunu cok denedim tabii ki ama onda da problem yasandi. Makinanin RAM'i 1 MB'in altinda oldugu icin sadece ELKS calistirabildim. Onda da programlama yapmam gerekiyordu ki TCP/IP uzerinden bir sunucuya baglanabileyim, fakat onun derleyicisi nerededir nasil derlenir ornek kod var midir bulamadim.
        Firmamizin eski sistemindeki Novell sunucudan boot eden Dr.DOS ve FreeDOS calisiyordu.
        Linux cekirdegini ne kadar kucuk derlersem derleyeyim makina hep cakildi, ve ben de Linux disinda cozumler aramaya yoneldim mecburen. Eski sistemdeki FreeDOS'u yeni linux serverimdan boot ettirmeye calistim.
        Bu yuzden listeyi mesgul ettim.

        Eger bu fikrim basarili olsaydi ne Novell'e ne de MS'e bes kurus vermeden 50 makinain uzerinde bir diskless terminal ordusunu Linux server'la yonetecektim.

        Ne programin yazarlarindan ne de bu listeden ses seda cikmadigina gore bu konuda sanirim Novell'li bir sisteme devam edecegiz.

    Saygilarimla,
    Ziver Alen MALHASOGLU