[linux-network] Re: Hylafax ve Cypheus (?)

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 20:45:47 EEST

    On Tue, 8 Jul 2003, Bilge Yüceer wrote:

    > Biz gelen faksların pdf olarak bir eposta adresine otomatik
    > yönlendirilmesini sağlıyoruz. Yollayan faksta telefon numarası veya
    > şirket ismi tanımlanmışsa epostanın konu satırında bu bilgi de
    > yeralıyor. Bize bu şekilde faks almak çok kullanışlı geldi.

    Evet bunun olabildigini biliyorum. Ben ek dosya gondermektense adres
    gondermeyi tercih ediyorum. istemcilerimin cogu windows. Alternatiff diye
    birsey indirdik; ie'ye yapisiyor ve ftp uzerinden yapilan baglantidaki
    tiff dosyalarini acabiliyor.

    > Eposta olarak yönlendirilmiş de olsa gelen fakslar yine tif dosya olarak
    > recvq dizininde duruyor. Yani Cypheus programından yine erişilebilir
    > oluyor sanırım. Bunu engellemek için de, Cypheus hangi kullanıcı
    > aracılığıyla erişiyor bilmiyorum ama,

    uucp.

    > hylafax/etc/config.ttyXX dosyasında
    > RecvFileMode: 0600
    >
    > yaparsanız recvq dizinindeki fakslara diğer kulanıcıların erişememesi
    > sağlanabilir gibi düşünüyorum.
    >
    > Böyle bir yöntem işinize yarar mı?

    :) Oldu.

    uucp kullanicisini actim faxadduser ile. Sonra dosya izinlerini 0600 yapip
    Cypheus ile uucp kullanicindan baglandim. Diger kullanicilarin admin
    haklarini alinca fax geldigini gorduler ama faksi okuyamadilar :)

    Cok tesekkur ederim.

    > Not: Cypheus'dan memnun musunuz? Tavsiye eder misiniz?

    Nasil desem... Windows kullanmiyorum; su isi Linux istemcilerde yapmak cok
    kolayken Windos ile ugrasmak cok aci veriyor. Ama kullananlar memnunlar.
    Gorsellik acisindan da cok iyi. Ne ararsak bulduk.

    Saygilar.

    --
    Devrim GUNDUZ
    devrim@gunduz.org				devrim.gunduz@linux.org.tr