[linux-network] Re: Hylafax ve Cypheus (?)

---------

From: Bilge Yüceer (bilge@polar.biz.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 16:32:23 EEST

    Biz gelen faksların pdf olarak bir eposta adresine otomatik
    yönlendirilmesini sağlıyoruz. Yollayan faksta telefon numarası veya
    şirket ismi tanımlanmışsa epostanın konu satırında bu bilgi de
    yeralıyor. Bize bu şekilde faks almak çok kullanışlı geldi.

    Bunun için hylafax dizini altında etc/FaxDispatch dosyasına
    aşağıdakilerin yazılması gerekiyor.

         FILETYPE=pdf;
         SENDTO=FaxMaster;
         MIMENCODE=/bin/uuencode_it;

    FaxMaster /etc/aliases dosyasında tanımlanmış bir mail alias.

    Eposta olarak yönlendirilmiş de olsa gelen fakslar yine tif dosya olarak
    recvq dizininde duruyor. Yani Cypheus programından yine erişilebilir
    oluyor sanırım. Bunu engellemek için de, Cypheus hangi kullanıcı
    aracılığıyla erişiyor bilmiyorum ama,

    hylafax/etc/config.ttyXX dosyasında
    RecvFileMode: 0600

    yaparsanız recvq dizinindeki fakslara diğer kulanıcıların erişememesi
    sağlanabilir gibi düşünüyorum.

    Böyle bir yöntem işinize yarar mı?

    Selamlar,
    Bilge

    Not: Cypheus'dan memnun musunuz? Tavsiye eder misiniz?

    ---
    Devrim GUNDUZ wrote:
    > Merhaba,
    >
    > Sirketimizde Hylafax kullaniyoruz. Istemci tarafinda da Cypheus var.
    >
    > Sorunumuz su: Cypheus kullanan herkes gelen faxlari gorebiliyor. Ama bizim
    > istegimiz, sadece belirli kisilerin gorebilmesi. Herkes fax
    > gonderebilisin; ancak alinanlari gorenler sInIrlI sayIda olsun.
    >
    > Bunun icin cozum dusunmus olan var mi? Ya da bu ikiliyi kullanarak
    > yapabilecegimiz bir ayar var mi?
    >
    > Cypheus yerine alternatif baska bir yazilim da olabilir. WHFC'yi denedim
    > ama onda da boyle bir ozellik yok.
    >
    > Saygilar.

      POLAR Mühendislik ve Danışmanlık Limited Şirketi
      POLAR Engineering and Consulting Limited
      bilge@polar.biz.tr
      Adr: Teknokent, SEM Ek Binasi, ODTU, 06531 Ankara, Turkey
      Tel: + 90 - 312 - 210 14 53
      Fax: + 90 - 312 - 210 17 99
      http://www.polar.biz.tr