[linux-network] lame server sorusu

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Sat 25 Jan 2003 - 10:32:47 EET

Selam,

Lame server bildiğim kadarı ile ciddi bir problem -- NS kayıtlarında bir
hataya işaret ediyor -- yani delegasyon yapılan makina, kendisinin o zone
için yetkili olmadığını düşünüyor.

DNS log'larında çokca sayıda lame server hatası buluyorum. Bunların %98'i Türk
alan adları.

Spesifik olarak hangi kayıt bozuk yapıldığından dolayı lame server hatası
gelir? Yani lame server kurmak için ne yapmam gerekli? :-) Bir iki şey
denedim, benim DNS sunucum lame olmamakta ısrar ediyor. Bunu, lame server
hatası veren alan adlarına hata bildiriminde bulunabilmek için arıyorum
tabii, lame server olmak gibi bir hedefim yok. :-)

Üst domain'de NS kaydı bulunmaz ise -- o zaman delegasyon olmaz.
Yani:

com.tr alanında:
bizimfirma NS ns.bizimfirma

olmalı.

Peki glue record yok diyelim o zaman ns.bizimfirma'yı bulamadığından gene
çalışmaz gibime geliyor. Yani:

com.tr alanında:
$ORIGIN bizimfirma.com.tr.
ns A 10.0.0.1

olmalı, yoksa nereden bulacak.

Delegasyon bu şekilde yapıldıktan sonra,

ns.bizimfirma.com.tr'de zone'un bir kaydı (ya slave, ya master cinsinden)
olmak zorunda. Her iki halde de ns.bizimfirma.com.tr, kendisini authoritative
görüyor.

Ne yapılırsa hem delegasyon yönlenir, hem de ilgili ns hem cevap verir, hem de
cevap verirken "ben authoritative değilim" der?

Esen kalın,
Deniz