[linux-network] Re: nameserver ve Orkun BALCI :)

From: Php-mania (php@kakalak.org)
Date: Sat 25 Jan 2003 - 12:25:06 EET

Ornegi isimlerle tekrar edeyim, dogru anladigima emin olayim:

1. (mesela) directnic.com'dan balci.com mailini satin aldim.

2. kendi makinamda balci.com icin gerekli tum ayarlari yaptim=
 (ns0 ve ns1 icin A dahil)

3. directnic'e bir ticket attim ve ns0.balci.com ve nc1.balci.com=
 adreslerini name server olarak kullanmak istedigimi bildirdim.=
 (directnic bu isi otomatik yapiyor kontrol paneli ile, reklam=
 degildi maksadim, ornek zenginligi)

4. Directnic benim adima ona verdigim IP adresleriyle birlikte=
 NAMESERVER tanimini root serverlarda yapti. Boylece sorun=
 kalmadi.

Dikkatinizi cekerim: Tum register firmalarinin yaptigi=
 ns0.balci.com ve ns1.balci.com tanimlamalarina ping ile=
 ulasamayabilirsiniz!!! Directnic bu tanimlamalari kendi=
 database'i icerisinde guncelliyor ve ping ile ulasiliyor ama=
 dotregister'dan aldigimda benim nameserver altinda tekrar ns0 ve=
 ns1 tanimlamam gerekiyordu ping icin. Ama ping atamasaniz da=
 resolve ettigini goreceksiniz :))

Kolay gelsin.
Umut.