[linux-network] Re: 8 Bilgisayarlı Network. Neleri Seçmeliyim?

---------

From: imran@ims.com.tr
Date: Fri 21 Feb 2003 - 11:38:52 EET

    Linux secenegi:

    Uzerinde
    iptables (disariya tum servisleri kapatmak icin)
    squid (Transparent proxy olarak)
    dhcp (opsiyonel olarak icerdeki makinalarin otomatik
    konfigurasyonu icin)

    calisan bir debian isinizi gorur.
    Eger tum servisleri disariya kapatirsaniz
    guvenlik guncellemeleri yapmaniza da gerek kalmaz.
    Bir defa kurarsiniz bir daha dokunmazsiniz.

    Windows XP secenegi:
    XP deki "Internet connection sharing" opsiyonu ile
    disari cikisi paylastirabilirsiniz.
    Yanliz cok cok dikkat etmeniz gereken sey
    internet baglantisinin guvenlik duvarini aktive etmeniz.
    XP de network baglantisinin "Advanced" tabindan
    firewall secenegi var.
    Ama tam olarak ne kadar guvenli oldugunu bilmeniz
    biraz zor.

    Ben ilk secenegi secerdim.
    (Seciyorumda. :) )

    Son olarak 56k uzerinden 8 makinanin
    cikabilmesi biraz zor. :)

    Ayrica bence mail server kurmayin.
    Baslangic ve guvenlik acisindan zor olur.
    Herkes disardaki accountunu kullansin..
    Yok sadece dahili olarak olacak diyorsaniz
    o zaman debian la beraber exim gelir zaten.
    bir de basit bir pop3 kurarsaniz isiniz
    hallolur.

    Ama su an gercek bir mail server isine girmeyin
    bence.

    Kolay gelsin...........Imran