[linux-network] Re: account açma.

---------

From: Php-mania (php@kakalak.org)
Date: Fri 07 Feb 2003 - 15:10:08 EET

    >Yeni a=E7aca=F0=FDn her kullan=FDc=FD=A0i=E7in /etc/skell dizininde olanlar,
    >kullan=FDc=FDn=FDn ev dizinine kopyalan=FDr. Bahsetti=F0im dizinde
    >kullan=FDc=FDn=FDn Xwindows ayarlar=FD=A0da var. E=F0er eksiklik varsa,
    >ba=FEka bir Linux ile =E7al=FD=FEan bilgisayar ile kar=FE=FDla=FEt=FDr. E=F0er
    >/etc/skell/ alt=FDnda public_html dizini olu=FEturursan bu dizin
    >yeni a=E7=FDlan her kullan=FDc=FDn=FDn ev dizinine de kopyalan=FDr. E=F0er
    >/etc/skell ayar=FD=A0ile =E7=F6z=FClmez ise Xclient, initrc gibi=
     dosyalara
    >yo=F0unla=FEmal=FDs=FDn.

    adduser komutunu -m -k gibi parametrelerle
    kullanmak da sorununu cozebilir. Ya da
    kullanici eklemek icin bir baska script
    yazarak adduser'i buradan cagirirsin.

    Ben benzeri maksatlarla virtual hosting
    yapan bir firma icin ftp userlari acmistim.
    Bunu basit bir C programi ile yaptim.
    Gerekli dizinleri kopyaliyorum, bazi
    konfigurasyon dosyalarinda kullanici
    adiyla ilgili degisiklikleri tanimlayip en
    sonunda da adduser komutunu -p xxxxxxxx
    parametresini de ekleyerek calistiriyorum.
    (xxxx: parolanin crypt(parola, parola) hali)

    Su an tum detaylar yok yanimda. Ama
    man adduser yardimci olacaktir.
    Sanirim -m ya da -k parametresi ile
    /etc/skel yerine istedigin baska bir dizini
    kullandirtman da mumkun.

    Yardimci olamiyorum ama belki fikir
    vermistir bunlar.
    Kolay gelsin...