[linux-network] Re: [linux-baslangic] checkpoint ng vs.iptables

---------

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Tue 16 Dec 2003 - 03:26:45 EST

            CheckPoint ile IP tables'I karşılaştırmak doğru olmaz. IP tables ücretsiz
    bir ürün olarak firewall işlevini oldukça rahat görebilecek bir sistemdir.
    IP tables statefull inspection mekanizmasına sahip olduğu belirtiliyor,
    CheckPoint'in ise Multi Layer Satefull inspection yaptığı söylenebilir.
    Özetle source, destination, service bazlı filtrelemeler yapabilirken, HTTP
    paketi ni GET PUT vs komutlara karşıda filtreleyebilirsiniz ve bunu herhangi
    bir perfromans kaybı yaşamadan gerçekleştirirsiniz. CheckPoint complex bir
    networkun isteyebileceği her türlü gereksinimi karşılayabilecek şekilde
    tasarlanmıştır.

    Ek olarak pek çok firewall üreticisi statefull inspection yaptığını
    belirtiyor ama herkesin yaptığı statefull inspection aynı mı. Statefull
    inspection'ın sadece paketlerin durumunu bir bellek parçasına aktarmak
    olmadığı aşikardır.

    Fiyat konusuna gelince değişik alternatifler mevcut, bence ürünü satın
    aldığınız firma ile konuşup alternatifler sunmasını isteyebilirsiniz.