[linux-network] Re: DHCP ve Kablo Net

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 23 Aug 2003 - 21:58:27 EEST

    ALPER KANAT wrote:
    > Merhaba Arkadaşlar, RH9 kullanıyorum ve Kablo Net'e sahibim. Manuel
    > olarak tüm bilgileri girdiğimde kablonet sorunsuz çalışıyor ama bu
    > işi DHCP ile yapmak gerekiyormuş ve ben de öğrenmek amacıyla bu işin
    > nasıl yapılacağını bilmek istiyorum. belgeler.org vb'ndeki tüm
    > dökümanlara baktm ama sorunu ele alan birşey bulamadım. resolv.conf
    > 'a bak dediler ama orada da DNS serverların hepsi yazılı ve düzgün.
    > IP'nın DHCP ile alınmasını söylediğimde Linux'un açılışı ve işleyişi
    > bir anda inanılmaz derecede yavaşlıyor. Hatta son olarak açılışta
> [...]

      Siz bilgileri elle girerken aslinda eksik bilgi giriyorsunuz, sanirim
    default localhost.locald?main olarak kaliyor bu yuzden de sorun
    yaratmiyor gibi gorunuyor.

      DHCP ile bilgisayariniza "gerekli ayarlari sen yap" dediginizde
    sisteminiz host + domain name ini atlamiyor ve bu ayarlari yaptigi zaman
    sendmail, X window vs. sikayet ediyor.

      Sisteminiz DHCP ile aldigi bilgilerden IP ve hostname vs. yi
    /etc/hosts da tanimlamak ve/veya sistem hostname ini kablonet in size
    atadigi hostname e cevirmek yeterli olmali.

      Ornegin /etc/hosts icinde

      xxx.xxx.xxx.xxx hostname.domainname hostname #(tabi sizin
    bilglerinizle)

      seklinde kayit yapabilirsiniz.

      Saygilar,
      Onur Kucuk