[linux-network] Re: dhcp server

---------

From: Serdar KÖYLÜ (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 14:34:47 EEST

    Selamlar..

    Bunada cozum var elbette ama yanlis yapmis olursunuz.

    DNS serverin oldugu makineye bir DNS server kurun. BIND iyidir. DJB
    macerasina kapilmayin. BIND'in dogrudan recursive resolver olarak
    calismasini saglayin. Hint dosyasi icinde size verilen DNS adreslerini
    named'e master olarak gosterin. BIND'i kurar kurmaz boyle calismaya
    baslayacaktir. Size gereken HINT dosyasini duzenlemek. Dagitiminiza gore

    /var/named/named.ca=20

    gibi bir dosya olacak. Onu yedekleyin.

    echo ". 3600000 NS dns1.benimagim.com."
    >/var/named/named.ca
    echo ". 3600000 A =20
    $DNS1">>/var/named/named.ca
    echo ". 3600000 NS dns2.benimagim.com."
    echo ". 3600000 A =20
    $DNS2">>/var/named/named.ca

    Seklinde yapin. Dilerseniz, birakin oyle kalsin. O haliylede yeterince
    iyi calisir BIND. Yani hint dosyasina hic dokunmayin.

    Olayi su sekilde dusunun. Her islem bir DNS sorgusu gerektirecek. Buda
    sizin dis baglantiniz uzerinden karsilanacak. Eger localdeki DNS'inizi
    kullanirsaniz, cache yetenegi sayesinde daha az dis ag erisimine ihtiyac
    duyarsiniz. Yani aginiz hizlanir. DHCP icin artik her zaman bu kendi
    DNS'inizi kullanabilirsiniz. Kucuk aglarda BUND'in CPU/Mem yuku son
    derece kucuktur. Ama genede disaridan yapilacak recursive cagrilari
    kapatmaniz her yonden iyi olacaktir.

    Saygi ve sevgiler..