[linux-network] Re: Apache Server - MySQL

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 21:36:00 EEST

    Mon, 21 Apr 2003 20:51:49 +0300 tarihinde Cengizhan Kaptan
    <cengizhan@intlcommerce.com> soyle yazdi:

    CK> Ben RedHat 8 ve Gelecek 2.0 kullaniyorum; sorunum su: kablonet ile
    CK> internet baglantisi yaptigim icin kablonet dns vb ayarlari yaptigim
    CK> zaman Apache server 'fully qualified dns bulamiyor' ve ya benim statik
    CK> IP'mi ya da 127.0.0.1 adresini kullaniyor; ve bu sekilde test sayfasini
    buyuk olasilikla kablonet'in sizin reverse dns kaydinizi yapmamis. sorun
    ondan kaynaklaniyor. ama apache'nin calismasini engellemiyordur sanirim.

    CK> gerci goruyorum ancak php'yi tanitsam da sisteme en basit mysql
    CK> komutunda dahi ornegin mysql_connect icin function error mesaji
    CK> veriyor.
    tam hata mesajini yazabilirseniz daha kolay yardimci olabiliriz.

    CK> 1- Ethernet kartinda farkli bir profil tanimlayip internete
    CK> girebildim, cozum farkli profillerde hem localhost hem de interneti
    CK> ayni ethernet'de mi yapmali? Ama bunda da sanki DNS'ler birbirine
    CK> giriyor?
    profilden kastiniz nedir?

    CK> 2- Ben sunoneasp, php ve mysql'i win2000 pro'da kullaniyordum,
    CK> sunu sormak istiyorum: ethernet karti apache'in olmasi icin sanirim
    CK> sart degildir; oyle degil mi; ne yapmaliyim apache'in iliskisini
    CK> kesebilmek ve saglikli bir apache mysql kurulumu yapmak icin?
    ethernet kartinin olmasi gerekmiyor, ama yukarida dedigim gibi saglikli bir
    kurulumu engelleyecek bir hata degil.

    CK> 3- phpinfo(); komutunda gelen bilgilerde mysql destegi oldugunu
    CK> belirtmesine ragmen, mysql'in kendisine ait bilgileri gostermiyor; oysa

    CK> mysql komutu ile mysql calisiyor, yani bir sekilde apache ile mysql
    CK> haberlesiyor sanki ama bu iliski apache'da nedense fonksiyonlarda ve
    CK> bilgilerde yer almiyor, yoksa Win mantiginda bakarsam mysql hic
    CK> calismazdi...
    yanlis bakiyorsunuz. (burasi liiinuuksss wiindoows deegiiil)

    mysql bir veritabani sunucusu. apache olsa da olmasa da kendi islevini
    yerine getirebilir. mysql komutu bir mysql istemcisi, onunla baglanip islem
    yapabiliyor olmaniz mysql sunucusunun sorunsuz calistigini gosteriyor.

    apache uzerinden php kullanarak mysql'e baglandiginizda apache de bir mysql
    istemcisi gibi calismakta, mysql'e baglanmakta, sorgu calistirmakta ve
    sonucunu vermekte.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694