[linux-network] Re: mail server

---------

From: Orhan Berent (berent@deu.net.tr)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 16:53:14 EEST

    Ben yaklasik iki yil once sendmail'den qmail'e gectim,halen iki sunucu
    yaklasik 10000 kisiye hizmet ediyor.

    =DDki yildan beri hic degisiklik yapmadim ama hatirlatayim,derledi=F0im =
    gibi
    duruyor.Sqwebmail'de oyle,epey eski bir versiyonu var.

    Vpopmail kullanmiyorum,cunku bana yardimci olacak sql bilen saglam bir
    eleman bulamadim,isimi scriptlerle perl ile hallediyorum.

    Ama zaman zaman bazi Linux makinelere mail sunucu kurmam =
    isteniyor,soruyorum
    kac kisi simdilik 50-100 yanitini alinca hic qmail'le =
    ugrasmiyorum,kuruyorum
    babadan kalma sendmaili.

    Qmail'in en guzel tarafi gelen her mailin ayri bir dosyadan =
    olusmasi.Hala
    mbox kullansaydim simdi ne yapardim bilemiyorum.(kurumun spesifik
    ozellikleri burada devreye giriyor,ornegin 150 gunden beri ulasilmayan
    dosyalari ben temizliyorum.)

    Qmail'de benim beceremedigim nokta su,vpopmail kullanmadigim icin
    qmail-quota'yi kullanamiyorum.Qmail de zaten file system kotayi dogru
    algilamiyor.

    Ilk aklima gelenler bunlar=20

    Orhan Berent