[linux-network] Re: mail server

---------

From: Deger Cenk Erdil (erdil@cs.binghamton.edu)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 16:35:55 EEST

    ben 6-7 senedir sendmail kullaniyorum, 1000+ kullanicida sorun
    yasamadim, bu sayi 10000'e cikinca ne olur bilinmez tabii ama onemli
    olan aslinda kullanici sayisi degil de mesaj trafigi bence. fazla buyuk
    bir sorun olacagini sanmiyorum o nedenle sendmail'e guvenim tam kisisel
    olarak..
    Qmail'i kurmayi, butun sistemimi qmail (veri)tabanli yapmayi, sqwebmail
    gibi guzel arayuzler kullanmayi cok istedim, bir cok defa deneme yaptim
    sendmail'deki 30+ alan adini tasiyabilmek icin, ama her defasinda
    basarisiz oldum. kuranlarin yalancisiyim cok guzelmis.
    bir kac degisik denemeden sonra (postfix, courier, etc.) sonunda
    sendmail'e geri dondum. Engin bey'e "birden fazla host" konusunda
    katilmiyorum, hic sorunsuz sistemi yonetebiliyordum sendmail ile. Ya da
    ben hic sorun yasamadim diyelim.. Arti, uygulama gelistirmek icin ve
    SMTP protokolunu sistem uzerinden komut satiri ile kullanmak icin gayet
    basit, anlasilir bir arayuzu var. Tek sorunum web arayuzlerinde
    olmustu.. kullanicilarin ayarlarini, parolalarini falan
    degistirebilecekleri bir arayuz bulmakta zorlanmistim.. zaten o asamada
    qmail kullanan sqwebmail vasitasi ile qmail'i denedim.. beceriksizlik..
    neyse.

    sqwebmail yerine de webmin'in (www.webmin.com) sendmail modullerini arti
    bir kac degistirilmis/duzeltilmis "user account management" sayfalarini
    kullaniyordum (webmin perl tabanli betiklerden olustugu icin kendi
    ihtiyaciniza gore guncellemek cok kolay).. gecen yaza kadar.. sanirim
    hala ayni sistemi kullaniyorlar eski isyerimde..

    sonucta eger yapabilirseniz performans acisindan qmail veya postfix
    derim. en onemli ozellikleri cok-surecli (multi-threaded)
    calisabilmeleri.. daha hizli ve etkin oluyorlar(mis).
    ama sendmail'e her zaman geri donebilirsiniz saglam bir kapi olarak..

    -dce.