[linux-network] Re: Postfix'in basit configurasyonu

From: Davut Topcan (topcan@karadeniz.org)
Date: Wed 27 Nov 2002 - 20:25:26 EET

Merhaba
Simdide soyle bir problem cikti "login" komutu verdim sonra makinadaki
accountlara mail gondermek isteyince "unknown user" diyor.

nasil olur
#nslookup mail.karadenizholding.com; deyince
Server: 81.8.x.x
Address: 81.8.x.x#53

Name: www.karadenizholding.com
Address: 81.8.x.x
ciktisini aliyorum.

www.karadenizholding.com ve dns.karadenizholding.com olarak gozumesi lazim
ayrica www.karadeniz.com domaini bize ait degil.

> 81.8.101.66 makinasi gozukuyor.
> Bu makinain revrse tanimlari yok
normal revrse tanimi yapmadik su ana kadar ihtiyacimizda olmadi mutlaka
olmalimidir neden?
> host 81.8.101.66 deyince bu iki mkiandan birin adi gelmesi
> alzim.
>
> Bu makindaki SOA kayitinda linuz adind a bir makina NS suncusu
> olarak gozukuyor
> onun tam adi da gozukmuyor.
>
> DNS'i gzodn gecirin, revrse tanimi muhakkak yaptirin
karadenizholding.com. IN SOA linuz. topcan.karadeniz.org. (
                        1034346203
                        10800
                        3600
                        604800
                        38400 )
karadenizholding.com. IN NS linuz.
karadenizholding.com. IN MX 5 www
www IN A 81.8.x.x
linuz IN A 192.168.x.x
icweb IN CNAME linuz
dns IN CNAME www
ftp IN CNAME www
mail IN CNAME www
dns kayitlarim da bu sekilde.hata nerede sizce.

> makinain gercek adini kullanin, ve revrse onun uzeinde yapin
> mail ve NS (DNS) isimlrini kullanacaksaniz CNAME kullanmayin.
> A kayiti kullanabilirisniz.
> Kullanak zorunda degilsiniz.
> www icin CANME yada A kayiti olabilir.
>
> Bi rproblemi rapor ederken, gercek bilgileri verirseniz,
> problemi teshis etmek cok daha hizli olabilir.

su anda en gercek bilgileri oldugu gibi size sunuyorum.