[linux-network] Re: Postfix'in basit configurasyonu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Wed 27 Nov 2002 - 19:57:35 EET

> mail.karadenizholding.com,
>
> Hocam simdi soyle ;
> "mail.karadeniz.org" ---> koc.net DNS lerinde kayitli.
> "mail.karadenizholding.com" isimli adres de Kendi DNS imizde tanimli
> ben simdi Postfix'i "mail.karadenizholding.com" adresini set ederek
> yapilandiriyorum.

sizin DNS'e ersimekte sorun var.
mail.karadenizholding.com
tanimi gozukmuyor.
karadenizholding.com icin MX kayiti olarak
www.karadeniz.com ve dns.karadeniz.com olarak tanimlanan
81.8.101.66 makinasi gozukuyor.
Bu makinain revrse tanimlari yok
host 81.8.101.66 deyince bu iki mkiandan birin adi gelmesi
alzim.

Bu makindaki SOA kayitinda linuz adind a bir makina NS suncusu
olarak gozukuyor
onun tam adi da gozukmuyor.

DNS'i gzodn gecirin, revrse tanimi muhakkak yaptirin

makinain gercek adini kullanin, ve revrse onun uzeinde yapin
mail ve NS (DNS) isimlrini kullanacaksaniz CNAME kullanmayin.
A kayiti kullanabilirisniz.
Kullanak zorunda degilsiniz.
www icin CANME yada A kayiti olabilir.

Bi rproblemi rapor ederken, gercek bilgileri verirseniz,
problemi teshis etmek cok daha hizli olabilir.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul