[linux-network] Re: servisler

From: Alper Ošu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 09:23:20 EET

Merhaba,

04.12.2002, 01:01, Emre Pars wrote:
EP> Linux Serverimda Orn mysql I belli bir ethernete cevap verecek
EP> sekilde nasil konfigure edebilirim? Mysql calisirken orn eth0
EP> dan gelen baglantilara izin versin.ama eth1 den gelen
EP> baglantilara cevap vermesin istiyorum. Tabii user database ve
EP> host permissionlarla yapilabilir.

Mysql'i baslatan script'teki start bolumunu bulup, oradaki
safe_mysqld'ye --bind-address=1.2.3.4 parametresiyle dinlemesini
istediginiz IP adresini girebilirsiniz.

Bu sekilde her daemon'in kendi ayarlarindan hangi portu
dinleyecegini ayarlayabilirsiniz.

Eger ayarlayamiyorsaniz iptables ile o porta gelen istekleri de
sInIrlayabilirsiniz. Ornegin eth1'e gelen mysql isteklerini
engellemek icin asagidaki gibi bir kural kullanabilirsiniz.

iptables -A INPUT -p tcp -i eth1 -d 0/0 --dport 3306 -j DROP

sevgiler

--
 Alper Ošuz    alperliste@showtv.com.tr