[linux-network] Re: reverse ve forward adres yapisi

From: Alper Ošu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 08:49:42 EET

Merhaba,

03.12.2002, 22:06, Umt wrote:
U> Beni dokuman okumamakla suclamayin, onun yerine bind'i yazanlari
U> bu kadar karmasik dokuman hazirlamakla suclayin :)

Aslinda sorunuz dogrudan Bind ile ilgili olmayip genel DNS
kullanimiyla ilgili oldugundan belki dokumanlarinda boyle birseye
yer vermemis olabilirler.

U> 1. reverse kaydina bu yeni adresi eklemeli miyim?

Hayir.

U> 2. reverse kaydina eklersem hangi isimle cevap verecegini nasil
U> bilecek?

PTR kayitlari icin denemedim ancak A kayitlari ile ornegin ayni
makine adina birden fazla IP adresi verirseniz, dns sunucusu gelen
sorgularda bir birini bir digerini cevap olarak veriyor.

U> 3. reverse kaydina bu adresi eklemezsem bunun bana bir zarari
U> olur mu diger servisler acisindan? (ornegin qmail virtual olarak
U> calisiyor)

Bir tane reverse dns kaydi yeterlidir. O yuzden zaten genelde
reverse tanimlari virtual host'lariniz gibi bir tanim (mesela www)
degilde sabit bir makina adi seklinde oluyor.

sevgiler

--
 Alper Ošuz    alperliste@showtv.com.tr