[linux-network] Re: dial-up server

From: Levent YILDIRIM (levent@ankara.edu.tr)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 09:03:14 EET

Sayın Olgun KARADEMiRCi demiş ki:

OK> LAN da bulunan bir makinaya dial-up server kurup herhangi bir windows
OK> makina ile bunun ustunde internet e cikmak icin,
OK> dial-up server i kurduktan sonra windowze ile baglanti saglayinca direk
OK> windowze de internet cikabilir mi?
OK> LAN da makinanin DNS de tanimli olmasina gerek var midir?
OK> Bu is icin en kolay nasil Dial-up server kurabiliriz?
OK> yol gosterebilirmisiniz?

Bi işlem için sunucunuza mgetty, pppd ve iptables yazılımlarını
yüklemeniz yeterlidir. Daha sonra sisteminizdeki /etc/ppp dizininde
modeminizin bağlı bulunduğu bağlantı noktasına göre options dosyasında
gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir. Iptables ise eğer bağlanacak
windows makinasına sanal ip verilecekse maskeleme (MASQUERADE)
işleminde kullanılacak. Size örnek bir options dosyasını ekte
yolluyorum. Şu an biraz acele yazmak zorunda kaldım.

----------- options.ttyS1

192.168.0.1:192.168.0.129 # birincisi sunucu ikincisi karşı makinaya
                          # verilecek ip
lock
ms-dns 192.168.0.1
ms-dns 212.72.145.1