[linux-network] Re: firewall

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 20:11:01 EEST

Ben Networkumde 254 adet gerçek ip ile bir havuz oluşturdum ve içerden gelen
istekleri SNAT yapıyorum.

iptables -A POSTROUTING -s 172.16.1.0/16 -d 0/0 -j SNAT --to
193.255.x.1-193.255.x.254

Herhangi bir kısıtlama yok ama nedense bazı programlar (ICQ) gibi normal
olarak bağlanmıyor. Ancak kendime bir gerçek ip atayıp kendime tüm paketleri
DNAT yapıp aynı IP ile kendimi SNAT yapınca sorun çözülüyor. Bunun sebebi ne
olabilir. SNAT yapıyorum böyle bir sorunla karşılaşmamam gerekmezmi?