[linux-network] Re: firewall

From: Fatih Ozavci (fatih.ozavci@frontsite.com.tr)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 16:51:33 EEST

Merhabalar,

Bahsettiginiz problem MASQ ile NAT arasindaki farklardan
kaynaklaniyor... Bu durumda iptables kullanmaniz ve mumkun ise (sabit IP
gereklidir) NAT yapmaniz bu tur problemleri cozebilir..

MASQ ile NAT arasindaki temel farki da merak ediyor iseniz ozellikle TCP
oturumlarinda ISN ve ACK degerlerinde degisiklikler yapmasi ve NAT yapan
sistemin iki taraflada oturumu kendi uzerinden saglamasi olarak
aciklanabilir...

Kisaca iptables ile varsa sabit IP'iniz NAT yapin, yoksa unutun gitsin..
cunku problemin temel kaynagini bu durum teskil ediyor...

Kolay gelsin....

On Mon, 2002-08-19 at 16:30, Erdem TAŞKIRAN wrote:
> Selamlar
>
> Slackware 8 in üzerinde Ipchains tabanlı bir firewall kullanıyorum.(Masquerading Yapıyorum) ICQ 2002 de dışarıya dosya transferi yapabiliyorum. Fakat dışardan dosya alamıyorum. Sizce sebebi ne olabilir? ve Çözümü varmı?
>
> Sevgiler,Saygılar
> Erdem TAŞKIRAN
> Cumhuriyet Daily
> System Administrator
> erdem@cumhuriyet.com.tr
> tel:+90 212 5120505 Ext.542

Fatih Ozavci                        mail: fatih.ozavci@frontsite.com.tr
IT Security Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92 fax: +90 212 356 68 96 ------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part