[linux-network] Re: mail server

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Fri 16 Aug 2002 - 13:38:16 EEST

Disariya ping atabilmeniz için ipchains veya iptables da rule tanimlamaniz
lazim. Eger forwarding sorunu yoksa ve squid çalisiyorsa ipchains ve
iptables da su tanimlamalarla disariya ping atilmasini saglayabilirsiniz.

ipchains için

ipchains -A forward -p icmp -s 192.168.0.x/24 -d 0/0 -j MASQ

iptables için

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.x/24 -d 0/0 -p icmp -j
MASQUERADE

sistemde hangi modulun yüklü oldugunu lsmod komutuyla kontrol edebilirsiniz.
Ama 7.2 de default olarak ipchains aktiftir.

pop3 mail için herhangi bir bilgi vermemissiniz yani pop3 server içeride bir
makina disardanmi maillerinizi aliyorsunuz yoksa makina disarda içerdenmi
alamiyorsunuz. Daha açik bir bilgi verebilirseniz size yardimci olabilirim
sanirim.