[linux-network] Re: mail server

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 19:25:31 EEST

Merhaba,

Thu, 15 Aug 2002 22:18:20 -0700 tarihinde "atu" <atu@totel.kg> yazdi:

A> redhat 7.2 squid proxy server kullaniyorum. windows makinamalarda disariya
A> ping atamiyorum ve pop3 maillerimizi alamiyoruz. makina ip'leri 192.168.0.x
A> seklinde. bunu nasil cozebilirim.
squid web isteklerinizi cache'ler. ve web icin sizin yerinize vekillik yapar. yani sizin istemcileriniz yerine internete baglanarak veri getirir.

"router" gorevini ise iptables ile yonlendirme islemi yaparak yapmaniz gerekiyor. bu squid'in gorevi degil.

ornegin sunucunuzun internet baglantisini eth1 ethernet karti sagliyorsa,

iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE

komutunu sunucunuzun acilisina yerlestirmeniz yeterli. Eger modemle baglaniyorsaniz, eth1 yerine ppp0 yazmaniz (bir tane modeminiz oldugunu farzediyorum) yeterli olmali.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694