[linux-network] Re: IPTables ve TCP Packet Forwarding

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 12 Aug 2002 - 17:54:51 EEST

öncelikle Linux te packet forwarding açık olmalı
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

1 : İçerde Linux'a belli bir porta gelen paketleri direkt olarak istediğim
 bir makinenin portuna yollamak. (eth0 üzerinden)

iptables -t -nat -A PREROUTING -p tcp --dport 3335 -i eth0 -j DNAT -to
192.168.10.226:6666

tanımlaması doğru bu tanımlama linux makinanın ipsine ve 3335 portuna gelen
istekleri 192.168.10.226:6666 ye yönlendirir.

 2 : İnternet üzerinden Linux'a gelen paketleri içerde belli bir porta
 yollamak (ppp üzerinden)

iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -p tcp -i ppp+ -j DNAT --to
192.168.x.x:portdeğeri

3 : İçerden dışarıya (Internette belli bir IP adresine) giden paketleri
 yönlendirmek.

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.x.x/24 -d 0/0 -j MASQUERADE

-d kısmına belirli bir ip yazarak sadece o ip ye gidenleri
yönlendirebilirsiniz.