[linux-network] IPTables ve TCP Packet Forwarding

From: Bilal SEZER (bilalsezer@hotmail.com)
Date: Mon 12 Aug 2002 - 17:15:10 EEST

          Merhaba biz işyerinde Linux kullanıyoruz ve Delphi ile TCP
üzerinden çalışan socket programları yapıyoruz,
IPTables ile IP forwarding yapmak istiyorum fakat şu ana kadar girdiğim
parametrelerle bir sonuca varamadım, istediğim basit olarak şu;

1 : İçerde Linux'a belli bir porta gelen paketleri direkt olarak istediğim
bir makinenin portuna yollamak. (eth0 üzerinden)
2 : İnternet üzerinden Linux'a gelen paketleri içerde belli bir porta
yollamak (ppp üzerinden)
3 : İçerden dışarıya (Internette belli bir IP adresine) giden paketleri
yönlendirmek.

Şimdi 1. madde için şu komut satırını girmiştim fakat Linux'a gönderdiğim
paketler istediğim IP adresi ve porta maalesef yönlendirilemedi, daha
doğrusu paket yollamak için yaptığım program linux ile bağlantı dahi
kuramadı. Eğer burda tamamiyle yanlış bir mantıkla hareket ediyorsam lütfen
bunu belirtin, yani benim paketleri direkt olarak Linux'a yollamam ve ordan
yönlendirilmesini beklemem.

Komut 1 : IPtable -t -nat -A PREROUTING -p tcp --dport 3335 -i eth0 -j
DNAT -to 192.168.10.226:6666
Burda yapmak istediğim tek şey Linux'un 3335 nolu portuna gelen TCP
packetlerini 10.226'nın 6666 nolu portuna yönlendirmek.

Bunları yapmak için Linux'da ve Win98 client makinede ne gibi ayarlamalar
yapmam gerekir, (Kernel için IP Forwarding ayarlari yapili)

Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com